Instagram odavno nije isključivo društvena mreža za zabavu i za „gubljenje“ vremena, već online mesto ozbiljne i redovne zarade.

Od povremenih primanja, do konkretnog i glavnom posla, ova društvena mreža pruža priliku svima koji na njoj žele da se ostvare u tom smislu. A jedna od najboljih stvari u vezi sa svim tim jeste to da se sav posao obavlja putem interneta, online, preko mobilnog telefona, što možete raditi iz kancelarije, svog doma, od komšije, sa plaže tokom letovanja ili bilo koje zemlje dok ste na putovanju, što znači da vaši koferi neće mirovati.

Koferi koji ne miruju, noge koje idu nepoznatim ulicama nepoznatih gradova, jedan su od najčešćih razloga zašto ljudi pokušavaju da svoju profesiju, znanje ili nešto drugo prodaju preko određenih Instagram profila. Ako vas zanima kakva i kolika zarada preko Instagrama može da bude, o tome se može pričati naširoko, jer je stvar individualna, zavisi od vrste posla kojom se bavite na ovoj mreži, vašeg angažmana, truda, rada, pa često i vaših samih želja i potreba. Pre toga, najvažnije pitanje jeste kako se zarada preko Instagrama može ostvariti, a ako prođete kroz profile, onda ćete među njima sresti najčešće ovih pet načina/poslova kojima se ljudi bave na svojim profilima.

Partnerski marketing – affiliate programi

Krenimo od nečega što je najsvežije u polju marketinga, ako govorimo o zaradi putem Instagrama, iako partnerski marketing postoji već duže. Affiliate programi su osmišljeni tako da se između dve strane koje sarađuju ostvari zarada i putem nuđenja proizvoda ili usluga partnerske kompanije. Recimo, ukoliko se na svom Instagram profilu bavite pričama o putovanjima kroz svoju i druge zemlje, ukoliko pričate o raznim iskustvima sa tih putovanja, te svega onoga što ih čini, onda vaš affiliate partner može postati, recimo, brend kofera. Uvođenjem njihovog linka kroz svoj blog, neki Insta story, link na profilu, koji prikazuje koji koferi se nude i kakva ponuda kofera postoji, kroz njihovu prodaju određen procenat će uvek ići vama.

Isto važi, na primer, za kozmetičke salone. Ukoliko uvedu link od svog profila ili sajta ka web shop-u brenda sa kojim sarađuju i čije profesionalne proizvode koriste, prodaja ostvarena putem tog linka donosiće uvek zaradu i samom salonu u procentu koji se unapred dogovara. Na taj način se ostvaruje zarada preko Instagrama na veoma jednostavan i lagan način, koji svakako nije jedini.

Prodaja proizvoda putem Instagram profila

Ono što je svima poznato jeste upravo ovo, da je Instagram jedna velika online prodavnica u kojoj se može naći sve – od igle do lokomotive. A to znači da i vi svoj proizvod možete prodati putem ove društvene mreže. Nebitno je da li se on prodaje kroz neku radnju, butik, da li se radi o prehrambenim namirnicama, garderobu, igračkama, nameštaju i tako dalje, sve se može ponuditi i kroz objave na poslovnom Instagram profilu. Na taj način svoje poslovanje širite van svog rejona, regiona, pa čak i same zemlje, zavisno od toga šta nudite i da li imate tendenciju da širite poslovanje.

Primeri koji su već navedeni su odličan pokazatelj šta se sve može prodati preko Instagrama, tu se mogu naći i koferi i kozmetički preparati, a između njih sve ono što je čoveku potrebno. Ovakva zarada preko Instagram će vam omogućiti slobodno kretanje, samostalno uređenje radnog vremena, a to znači i da možete posao da radite gde god da ste, što nas vraća na sam naslov, koferi će uvek biti spremni da zajedno poletite ka nekoj destinaciji. Treba vam samo malo truda, rada i veština prodaje na društvenim mrežama.

Prodaja usluga na ovoj platformi

Veštine uređenja profila na društvenim mrežama, prodaje proizvoda ili usluge, se uče i savladavaju iz dana u dan. To znači da možete sami naučiti da koristite profile koje imate, da samostalno otkrivate načine koji će unaprediti vaše poslovanje, ali se možete obratiti i stručnjacima da vas nauče ili da sve to rade umesto vas. Što znači da se i usluge mogu prodati online, te biti zarada preko Instagrama ostvarena.

Ovo jeste usluga koja se najčešće nudi na Instagramu, ali pored njih ih ima još mnogo, posebno kada se radi o učenju određenim veštinama. Ovaj način zarade preko Instagrama je ujedno i najisplativiji i najčešći kod osoba koje vole putovanja, koje ne drži mesto, jer sve što im je potrebno jesu internet, laptop i mobilni telefon, a onda putuju, rade sa različitih krajeva sveta i tako obogaćujući svoje poslovanje obogaćuju i svoje živote činjenicom da im noge, iskustva i koferi nikada ne miruju.

Reklamiranje brendova

Influensing je najpoželjnije zanimanje današnjice, a u 90% slučajeva se zasniva na reklamiranju brendova. Međutim, ovde vlada jedna zabluda, a to je da je potrebna armija pratilaca kako bi se neko nazvao inluenserom. U smislu naziva, to donekle jeste istina, jer influenser znači osobu koja ima uticaj na veću masu ljudi, a to ujedno znači i prilično velike zarade preko Instagrama. Međutim, tu su i nano i mikro influenseri, koji su ovih dana čak i više traženi, zbog poverenja koje imaju kod svojih pratilaca. Iako njihove zarade nisu visoke kao kod širom poznatih influensera, one su redovne i česte, pa mogu omogućiti da koferi često budu spakovani i da krenete ka novim destinacijama gde ćete opet spojiti rad, odmor i uživanje.

Recenziranje proizvoda/usluga

Recenziranje proizvoda i usluga se može nadovezati na prethodni vid zarade preko Instagrama, ali se on ne mora zasnivati isključivo na statusu infeluensera ili individue. Recenziranje može da bude u sklopu nekog biznisa, brenda, kompanije, koji se bave određenim poslovima, te da na osnovu svog iskustva sa proizvodom ili uslugom drugog brenda naprave recenziju koja će kroz određeni vid objave ići na Instagram. Danas je ovo, moglo bi se reći, najpoželjniji vid reklame, jer potencijalni korisnici i kupci vide kako nešto izgleda u realnom vremenu, kako se „ponaša“ i kakve rezultate daje, a to je najbolji put do same prodaje, odnosno do ostvarivanja zarade preko Instagrama i uopšte preko online sveta.

Istina je da svako društvene mreže koristi kako hoće, neko za zabavu, neko da dobije određeno saznanje ili znanje, a neko i da zaradi. Ali, ako vas pasoš „svrbi“, a koferi često igraju u želji da se zapute negde, uvek se setite da vam Instagram, kao i ceo online svet može omogućiti.